Sprawozdanie z realizacji innowacji pedagogicznej
z zakresu edukacji matematycznej
dla II etapu edukacyjnego
„Matematyka nie jest trudna i nudna”
w I okresie roku szk. 2014 / 2015.
W I okresie roku szkolnego 2014/2015 realizacja innowacji pedagogicznej z zakresu edukacji matematycznej dla II etapu edukacyjnego "Matematyka nie jest trudna i nudna" - w ramach Koła matematycznego przebiegała systematycznie i rytmicznie. Jej uczestnikami byli uczniowie klasy V, do których była adresowana. Dzieci z zaangażowaniem i zainteresowaniem brały udział w zajęciach. Frekwencja wyniosła 87%. W innowacji szczególną uwagę zwrócono na stawianie przed uczniami zadań problemowych, mających na celu stymulowanie rozwoju uzdolnień i postaw twórczych. Zrealizowano zadania z następującej działów: geometria, posługiwanie się liczbą, zadania tekstowe, zadania logiczne oraz różnego rodzaju gry matematyczne.
Przez cały I okres można było zauważyć, że zadania - ćwiczenia realizowane w formie zabaw i gier dydaktycznych - były dla dzieci źródłem osiągania sukcesów. Podczas gier i zabaw uczniowie przyswajali różne reguły i prawidłowości, zapamiętywali je i stosowali w odpowiednich zadaniach. Dostrzeżono, iż poprzez udział uczniów w zabawach i grach matematycznych, wielu przełamało lęk przed matematyką w codziennych zajęciach lekcyjnych i czerpało radość z osiąganych sukcesów. Ponadto udział w zabawach i grach matematycznych, realizowanych na zajęciach Koła, pobudzał aktywność uczniów, a rozwiązywanie zadań sprawiało im przyjemność i satysfakcję. Nauczanie z wykorzystaniem komputera stało się dla dziecka zabawą i poprzez zabawę umożliwia zdobywanie wiedzy i kształtowanie takich umiejętności jak: myślenie, kojarzenie, wytrwałość, cierpliwość. Poprzez zajęcia z komputerem chciałam ukazać dzieciom w jaki sposób prawidłowo wykorzystać komputer do nauki i zabawy, natomiast rodzicom naszych dzieci wskazać odpowiednie programy edukacyjne, wspomagające rozwój ich pociech.
W II okresie realizacja innowacji pedagogicznej będzie przebiegać zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem działań. Zdjęcia z przebiegu realizacji innowacji można zobaczyć
tutaj.
Sprawozdanie z realizacji innowacji pedagogicznej
z zakresu edukacji matematycznej
dla II etapu edukacyjnego
„Matematyka nie jest trudna i nudna”
w II okresie roku szk. 2014 / 2015.
W II okresie roku szkolnego 2014/ 2015 realizacja innowacji pedagogicznej z zakresu edukacji matematycznej dla II etapu edukacyjnego „Matematyka nie jest trudna i nudna”- w ramach Koła matematycznego przebiegała systematycznie i rytmicznie. Jej uczestnikami byli uczniowie klasy V, do których była adresowana. Dzieci z zaangażowaniem i zainteresowaniem brały udział w zajęciach. Frekwencja wyniosła 84%. W innowacji szczególną uwagę zwrócono na stawianie przed uczniami zadań problemowych, mających na celu stymulowanie rozwoju uzdolnień i postaw twórczych. Zrealizowano zadania z następujących działów: zadania tekstowe, zadania logiczne oraz różnego rodzaju gry matematyczne.
Przez cały II okres można było zauważyć, że zadania - ćwiczenia realizowane w formie zabaw i gier dydaktycznych - pobudzały aktywność uczniów w codziennych zajęciach lekcyjnych, a rozwiązywanie zadań sprawiało im przyjemność i satysfakcję. Gry i zabawy matematyczne umożliwiły zdobywanie bezpośrednich doświadczeń w zakresie spostrzegania liczb, działań matematycznych i figur geometrycznych, pomagały w kształtowaniu pojęć matematycznych oraz umiejętności operowania nimi w sytuacjach zadaniowych. W czerwcu zaprezentowano wypowiedzi uczniów klas V, podsumowujące pracę na zajęciach Koła. Uczniowie wykazali zadowolenie i radość z udziału w tych zajęciach. Po przeprowadzonym cyklu zajęć innowacyjnych uczniowie śmielej podejmują próby stosowania wiedzy i umiejętności przynajmniej w niektórych sytuacjach życia codziennego, nie boją się złego rozwiązania. Z pewnością udział w zajęciach pomógł im dostrzec zależności matematyczne w innych dziedzinach nauki, pozwoli na dokonywanie właściwych wyborów nie sugerując się nadmierną reklamą, lecz własnym rozumem. Udział w zajęciach nauczył ich lepszego funkcjonowania w grupie, dyskusji matematycznej, poprawił sprawność wykonywania obliczeń.
Wszystkie zadania z harmonogramu działań innowacji pedagogicznej "Matematyka nie jest trudna i nudna" zrealizowano zgodnie z wyznaczonym terminem, a oczekiwane efekty zostały osiągnięte. Podsumowaniem innowacji była przeprowadzona ankietę wśród uczniów, w której wysoko ocenili oni walory wdrożonych działań innowacyjnych. Zdjęcia z przebiegu realizacji innowacji można zobaczyć
tutaj.
Cookie Control - Szkoła Podstawowa w Teresinie wykorzystuje cookies do przechowywania informacji na twoim komputerze. [Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies].
Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.
Kontakt
Szkoła Podstawowa
w Teresinie
Teresin 43
22-122 Leśniowice